ÖĞR.GÖR.MİNE AYDOĞAN KİMDİR?
GÜNDEM, 29 Temmuz 2024 06:23
Öğr.Gör. Mine Aydoğan 1967 Kars doğumlu.1985-1990 Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fak.Tekstil mezunu (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Tekstil ve Moda Tasarımı). 1996-1997 Akdeniz Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fak. Öğretmenlik Mesleki Eğitim(Pedagojik Formasyon) sertifikalı. Süleyman Demirel Üniversitesi, Güzel San.Ens. Geleneksel Türk Sanatları Ana Sanat Dalı, Bilimsel Araştırma Projeli "Batik Tekniğinin Farklı Tekstil Yüzey Düzenleme Yöntemleriyle Kullanımı ve Uygulamaları” başlıklı teziyle, yüksek lisans mezunu (2013-2019).Akdeniz Üniversitesi Serik Gülsün Süleyman Süral MYO. ,Tasarım Böl., Moda Tasarımı Programı’nda Öğr.Gör. (2002-devam ediyor). Teknik Bilimler Böl./Kostüm Tasarımı Prog.Koord. (2003-2010) ve Tasarım Böl./Moda Tasarımı Prog. Koord. (2011-2021) görevlerini sürdürdü.
Çok sayıda karma sergilere katıldı, hikâyeli/temalı on kişisel sergi açtı. Batik Tekniği Ve Klasik Türk Ebru Sanatı üzerine workshoplar düzenledi. 1989 Tekstilde Tasarım Sempozyumu (İPAŞ/MSÜ. Eğitim- Sanayi İşbirliği Projesi) en iyi tasarımcı ödülüne, Batik tekniği ile hazırladığı Osmanlı Minyatürleri ve İznik çini desenli iki giysi tasarımı ile Türkiye birinciliği (1997),Türkiye ikinciliği (2001) ödülerine layık görüldü. Alanya “Uluslararası İpek Böcekçiliği ve İpekli Dokumalar Sempozyumunda Batik Tekniği giysi tasarımı ile ikincilik ödülü aldı (Ekim2011). "Temel Sanat Eğitimi/Tekstil ve Moda Tasarımı" ders kitabı yayımlandı (Adeon Yayıncılık/Alternatif Yayınları,2018 Ankara).Alanı ile ilgili bilimsel yayınlarının yanı sıra Moda İlüstrasyonları, Batik Tekniği ve farklı tekstil materyalleriyle iki ve üç boyutlu tekstil yüzey tasarımları, Klasik Türk Ebru Sanatı ve Mask Tasarımları devam ediyor. Tekstil ve moda endüstrisinde popüler kültürün dayattığı hızlı ve çabuk üretime (Hızlı Moda/Fast Fashion) bağlı bilinçsiz üretim ve tüketim ile Modada Kitsch’lik kavramlarını düşünürken; “Al! Kul an! At! Tüket!” görüşüne karşı;
Üretim süreciyle birlikte insan emeğini de hesaba katarak “Bilinçli Tüket!, Alma!, Atma!, Elindekileri İyi Kullan!, Yeniden düşün/Yeniden Tasarla!" düşüncesini "Moda Aktivistliği" çerçevesinde savunuyor ve bu düşünceye paralel, doğal tekstil materyalleriyle birlikte, kullanılmış her türlü tekstil malzemesini 6R prensiplerinden "Redesigne (yeniden tasarım)/Upcycle (ileri tasarım)" prensipleriyle kişiye özel ürün tasarımları (yüksek moda/kapsül gardrop) ve bu doğrultuda verdiği eğitim ve seminerlerine devam ediyor.
“Yavaş Moda” kavramının, insan emeğine saygı çerçevesinde; organik malzeme ve el emeğine dayalı tekstil ve moda tasarımı uygulamalarında “Yavaş Tasarım” ilkesine bağlı, “Giyilebilir Sanat” (Wearable Art) ekolü üzerinden tasarımlarına devam ediyor. Batik, Ebru, Demir ve Çamur Mordanlı Eco Print, Tataki Zome, Avalon, Shenile, Shibori, Quilting, Cacala, Denim-Art, Kırkyama, Keçe, Lif, Makrame, Origami, Punch, Dekonstrüksiyon olarak adlandırılan geleneksel ve modern teknikleri, yazdığı hikayeleriyle birlikte, kumaş manipülasyonlarına yansıtıyor.
Tekstil ve Moda tasarımında dijital teknolojiyi takip ederken, “Giyilebilir Akıllı Tekstiller” konusu üzerinden yeni arayışlarının ve Modada Sanal Sistemler ve Arttırılmış Gerçeklik konularına yönelik merakının peşinden gidiyor. Ailesinden, kedilerinden, öğrencilerinden, tasarım kokan evinden, doğadan, yazıp çizmekten, şiirlerinden, kitaplarından, bisikletinden, Tango ve Latin sevdasından ve en önemlisi de hayalerinden vazgeçmiyor. Tecrübeleriyle harmanladığı ne varsa öğrencileriyle birlikte meraklılarla da paylaşırken, hayatın kendisine sunduğu bu misyonu İklim faciası üzerinden Ekolojik Modayı da düşünerek sürdürüyor. “İnsan, ürettiği ve paylaştığı kadar vardır” hayat felsefesinin peşinden gidiyor…:)
GÜNDEM, 29 Temmuz 2024 06:23
Yorumlar (0)